Činnost Povodňové komise při jednotlivých SPA

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

 INTERNÍ VERZE  [Úvodní stránka]  Organizační část > Činnost jednání Povodňové komise >

Činnost Povodňové komise při jednotlivých SPA

V případě dosažení 1. SPA zahajují činnost vybraní pracovníci obecního úřadu, kteří začínají monitorovat situaci. Od dosažení 1. SPA provádí hlídkovou službu pověřený pracovník obecního úřadu nebo člen SDH. Konkrétní osoba je zapsána do povodňové knihy. Povodňová komise obce zahajuje v základním rozsahu činnost při 2. stupni povodňové aktivity. Starosta svolá povodňovou komisi a vyhlásí 2. SPA. Po vyhlášení 2. SPA se k hlídkové službě připojuje vybraný člen povodňové komise.

Vyhlášení 2. nebo 3. SPA a dalších informací o vývoji povodňové situace zajišťuje povodňová komise obce Sádek pomocí obecního bezdrátového rozhlasu, hlídkové služby (pomocí megafonu), případně pomocí sirény a mobilních telefonů.

Při vyhlášení 2. SPA předseda nebo místopředseda Povodňové komise obce Sádek zajistí:

Prověření spojení na předpovědní a hlásnou službu, na správce vodních toků.

Prověření spojení a vyrozumění PK Korouhev – místní částí Maksičky, Lačnov a ORP Polička.

Dle potřeby vzájemné pomoci a dle potřeby koordinace dopravy budou kontaktovány i okolní obce hydrologicky se Sádkem nespojené.

Zjištění předpokládaného vývoje hydrometeorologické situace

Vedení jednání povodňové komise.

Nastavení směn hlídkové služby členů PK.

Vydávání varovných zpráv a informování občanů a vlastníků nemovitostí ve správním území obce (veřejným rozhlasem, kriticky ohroženým nemovitostem telefonicky nebo osobně).

Informování firem a obyvatel v ohroženém území (veřejným rozhlasem, telefonem).

Uvedení sil a prostředků k zabezpečovacím a záchranným pracím do stavu pohotovosti a nasazení sil a prostředků dle konkrétní situace. Vyžádání pomoci u právnických a fyzických osob. Vyžádání pomoci u KOPIS HZS.

Vyzvání občanů k ukotvení odplavitelného materiálu a odstranění soukromých lávek přes vodní toky.

Provádění dokumentačních prací. Zapisování do povodňové knihy (zápisy informací, telefonátů a rozhodnutí PK).

Při vyhlášení 3. SPA předseda nebo místopředseda Povodňové komise obce Sádek zajistí:

Prověření spojení na předpovědní a hlásnou službu, na správce vodních toků.

Prověření spojení a vyrozumění PK Korouhev – místní částí Maksičky, Lačnov a ORP Polička.

Dle potřeby vzájemné pomoci a dle potřeby koordinace dopravy budou kontaktovány i okolní obce hydrologicky se Sádkem nespojené.

Zjištění předpokládaného vývoje hydrometeorologické situace

Vydávání varovných zpráv a informování občanů a vlastníků nemovitostí ve správním území obce (veřejným rozhlasem, kriticky ohroženým nemovitostem telefonicky nebo osobně).

Informování firem a obyvatel v ohroženém území (veřejným rozhlasem, telefonem, megafonem).

Pokračování v zabezpečovacích, případně záchranných pracích.  Nařízení evakuace včetně informování občanů o místech shromáždění a místě přijímacího střediska. Případné vyžádání pomoci u KOPIS HZS.

Aktivace evakuačních prostor ve společenském sále obecního úřadu, případně dalších prostor ve spolupráci s městem Polička. Nařízení evakuace v případě negativní srážkové prognózy s předpokladem zaplavení obce.

Provádění dokumentačních prací. Zapisování do povodňové knihy (zápisy informací, telefonátů a rozhodnutí PK).

 

V souvislosti s předpokládaným vývojem povodňové situace aktivuje předseda nebo místopředseda povodňové komise další fyzické a právnické osoby.

Soubor: c_vyhlasovani.htm


Organizační část > Činnost jednání Povodňové komise > Činnost Povodňové komise při jednotlivých SPA

   | tisk | nahoru |

stránka aktualizována: 18.12.18, publikována: 20.12.18