<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise |
Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy obecního úřadu.
Povodňovou komisi obce zřizuje a členy povodňové komise jmenuje starosta obce Pomezí. Funkci předsedy PK vykonává ze zákona starosta obce. Povodňová komise je složena se zástupců obce a organizací v obci, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.
Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP Polička nebo Pardubického kraje.
Sídlem komise je Obecní úřad Pomezí. V případě potřeby lze jednání komise svolat i na jiné místo.
Jednání komise se svolává alespoň 1x ročně, a to nejpozději do 30. 11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:
•stav povodňového plánu správního obvodu obce,
•organizační a technická připravenost, včetně spojení,
•podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,
•vyhodnocení činnosti v uplynulém období a projednání závěrů povodňových prohlídek,
•medializace povodňové problematiky, informování občanů.
Členové komise jsou při dosažení 2. SPA povinni oznamovat svou dosažitelnost. Hrozí-li nebezpečí z prodlení, může předseda povodňové komise učinit neodkladná opatření bez svolané povodňové komise.
Soubor: c_pk_clenove.htm
stránka aktualizována: 14.10.20, publikována: 14.10.20